Żeby stworzyć nową broń musimy mieć GMDK . Jak go mamy to otwieramy plik IT_Meele_Weapons który się znajduje w ?:\Gothic2\_Work\data\Scripts\Content\Items. Najlepiej otworzyć ten plik za pomocą notatnika. I szukamy czegoś takiego (nie musi być to akurat sztylet): INSTANCE ItMw_1h_Vlk_Dagger <-- tu widzimy instancje broni (C_Item) { name = "Sztylet"; <--nazwę broni
mainflag = ITEM_KAT_NF; flags = ITEM_SWD; material = MAT_METAL; <--materiał
value = Value_VLKDolch; <--*koszt broni
damageTotal = Damage_VLKDolch; <--*obrażenia broni damagetype = DAM_EDGE; <--typ uderzenia broni range = RANGE_VLKDolch; <--*zasięg broni cond_atr[2] = ATR_STRENGTH; <--siła potrzebna do noszenia broni cond_value[2] = Condition_VLKDolch; <--*ilość siły potrzebnej do noszenia broni visual = "Itmw_005_1h_dagger_01.3DS"; <--wygląd broni
description = name; <--to nas nie interesuje TEXT[2] = NAME_Damage; COUNT[2] = damageTotal; TEXT[3] = NAME_Str_needed; COUNT[3] = cond_value[2]; TEXT[4] = NAME_OneHanded; <--typ broni (1h) TEXT[5] = NAME_Value; COUNT[5] = value; }; // ***************************************************** *- te wartości ustala się później Teraz musimy trochę pozmieniać naszą broń. Zmienimy instancje, nazwę broni itp. Gdy już to zrobicie musimy spisać nazwę broni (bez Itmw_) w żółte pola. Załóżmy że nasza broń będzie się nazywać "mieczsmierci" i teraz wpisujemy tą nazwę w żółtepola (osuwamy poprzednią nazwę). Teraz nasz skrypt powinien wyglądać tak:
INSTANCE ItMw_mieczsmierci (C_Item) { name = "Miecz Śmierci";
mainflag = ITEM_KAT_NF; flags = ITEM_SWD; material = MAT_METAL;
value = Value_mieczsmierci;
damageTotal = Damage_mieczsmierci; damagetype = DAM_EDGE; range = RANGE_mieczsmierci; cond_atr[2] = ATR_STRENGTH; cond_value[2] = Condition_mieczsmierci; visual = "ItMw_037_1h_sword_long_02.3DS"; <-- zmieniłem wygląd broni
description = name; TEXT[2] = NAME_Damage; COUNT[2] = damageTotal; TEXT[3] = NAME_Str_needed; COUNT[3] = cond_value[2]; TEXT[4] = NAME_TwoHanded; <--zmieniłem typ broni na dwuręczny TEXT[5] = NAME_Value; COUNT[5] = value; }; // ***************************************************** Dobra teraz już mamy prawie wszystko teraz trzeba ustalić ile nasza broń będzie zadawała obrażeń itp. W tym celu wchodzimy do pliku Tuning_Melee_Weapons, który znajduje się w tym samym folderze IT_Armor. I wpisujemy coś takiego (tylko nie na samym początku :D):
//Sichel - ItMw_mieczsmierci <--instancje naszej broni const int Damage_firesword = 80; <--obrażenia naszej broni const int Condition_firesword = 70; <--wymagana ilość np: siły const int Range_firesword = 100; <--jak daleko nasza broń będzie atakowała const int Value_firesword = 2000; <--koszt naszej broni
Teraz wystarczy zapisać. Uruchomić GothicStartera z opcją Script parsen i dać NOWĄ GRĘ (jeśli wczytamy to nie będzie widać zmian). I gramy :D
|