World Gothic

Forum o Gothic i Moddingu


#1 2009-04-04 21:14:01

Miki

Admin

2439078
Zarejestrowany: 2009-04-03
Posty: 22
Punktów :   
Team: : Admin

Spacer -począdki-

WSTĘP
W Spacerze można stworzyć nie tylko elementy statyczne (tzn. drzewa, palisady, stoły, i tak dalej), ale także rzeczy użytkowe takie jak łóżko. Napiszę także jak przenosić przedmioty, czego nie zauważtyłem w tutorialu o wstawianiu vobów. No i jeszcze itemy, które można w grze podnieść. Po prostu część tego, co powinien wiedzieć newbie. Aaaa... Byłbym zapomniał. Polecam ściągnąć voblidder, jest to zbiór obrazków ukazujących meshe o nazwach takich samych jak ich. Bardzo przydatne.
Na wstępie zaznaczam, że większa część rzeczy, które tu zamieszczę, jest zedytowaną wersją porad od Aerona (Lusi) zamieszczonych w Prywatnych Wiadomościach wysyłanych do mnie. Chciałem mu tu za to podziękować. Bez niego nie potrafiłbym niczego zrobić w Spacerze. Nawet ten tutorial by nie istniał. No dobra. Koniec pierdół i zabieramy się do roboty.

POMOCY! NIE MOGĘ ZAZNACZYĆ VOBA!
Naciśnij F3. Dzięki temu będziesz kierował bardzo pomocnym celownikiem.

PRZEMIESZCZAM SIĘ ZBYT SZYBKO!

To taka mała rada.
Wystarczy wejść w menu 'Settings', potem w 'General' (pol: Ustawienia > Główne) Przesuń suwak w lewą strone. Odznacz opcje: Use gird (pol: Użyj siatki)

PRZEMIESZCZANIE VOBÓW
Mam nadzieję, że potrafimy już wstawiać przedmioty? Nie? Gdzieś w dziale z tutkami na The Modders można znaleźć odpowiedni poradnik. Teraz tak?
Dobra. To jedna z najłatwiejszych części w karierze Spacermistrza.
Gdy nasz vob (przedmiot) jest zaznaczony naciskamy literę 'M'. Teraz sterujemy nim tak samo jak przy poruszaniu się po oknie świata, tj. 'A', 'Y', strzałki i klawisze ponad nimi.
Nie jest trudne, prawda?

POMOCY! NIE MOGĘ ZAZNACZYĆ VOBA!
Nic trudnego. Naciśnij F3. Dzięki temu magicznemu przyciskowi możemy używać do pomocy "celownika".

DRABINY
Miałem tu problem jak pewnie niejedna osoba. Na początek voba dajemy jako ladder (zamiast standardowego zVob szukamy Ladder).
W visual wpisujemy nazwę mesha, który chcemy użyć, tak? Tu jest nie inaczej:
visual: ladder_x.asc
W polu x wpisujemy cyfrę od 2 do 10 co oznacza długość drabinki. Rzecz jasna cdDyn i staticVob zaznaczamy.

ŁÓŻKA
Niby wyższa szkoła jazdy, ale to tylko tak wygląda
Po zastosowaniu się do tych rad nie powinno być żadnych problemów.

W Spacerze widzimy takie okienko o nazwie Objects. Widzimy? No, ja myślę .
Pod opcją Create widzimy napis oCVob (abstract). Klikamy. Dalej: oCMOB > oCMobInter > oCMobLockable (abstract) > oCMobDoor
Tak, tak nie mylicie się. Door. Też byłem zaskoczony, tym bardziej, że troszkę wyżej jest bed
W zakładce Modify klikamy na cdDyn. Na dole okienka zaznaczamy opcję o tej samej nazwie, czyli cdDyn, by w oknie cdDyn było ustawione na True.
Ponawiamy akcję przy cdStatic.
Teraz klikamy na onStateFunc znajdujące się w tym samym okienku. Tam gdzie jest pusta rubryczka do wpisania czegoś, piszemy: sleepabit;
Jest to (chyba naughty.gif) rutyna w skryptach. Odpowiada za to, by można było się położyć do snu.
W polu visual jak zwykle wpisujemy nazwę łóżka. Podam tu przykład:
BEDLOW_OC.ASC - jest to mesh posłania jakiego używaja mieszkańcy Nowego Obozu.

PRZEDMIOTY, KTÓRE MOŻNA PODNOSIĆ, TJ. BRONIE, STRZAŁY
Co trzeba zrobić? Niewiele
Po prostu, zamiast wstawiać jak elementy statyczne zCVob'em, ustawiamy oCVob (abstract) > oCItem (scripted) i gdy będziemy chcieli wrzucić do Spacera, wyskoczy nam okno z wyborem przedmiotu

NAUKA ZABAWĄ---JAK SAMEMU DOWIEDZIEĆ SIĘ, CO TRZEBA ZROBIĆ, BY OSIĄGNĄĆ JAKIŚ EFEKT?
No, tutaj powinien każdy zajrzeć (rzecz jasna, jeśli tego nie umie).
Zastanawiacie się, jakie przedmiot ma ustawienia? To nic trudnego.
W jednym z okien Spacera mamy listę wszystkich znajdujących się w zenie (świecie) przedmiotów.
Jestem za leniwy na robienie masy screenshotów i uploadowanie ich, ale mogę opowiedzieć jak to mniej więcej wygląda.

Na samej górze mamy standardowo zaznaczoną nazwę levela, np ja: Level "FREEMINECAMP.3DS"
Niżej znajdują się wszystkie rzeczy należące do oCZoneMusic (po naciśnięciu na taki właśnie tekst)
Niżej jest zCVobSpot
Niżej oCMobInter (zCModel)

No, już wiecie, które to okienko?
Dobra, teraz wciskając odpowiednie foldery szukacie interesującego Was przedmiotu. Gdy znajdziecie, klikacie na niego.
Teraz w oknie Objects w zakładce Modify macie wszystko jak na tacy: ustawienia przedmiotu
Łatwiejszym sposobem jest zwykłe znalezienie potrzebnego przedmiotu na terenie zena i zaznaczeniem go. W Modify wszystko pisze.

toturial by Sam Ogrodnik


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                   www.worldgothic.pun.pl

Offline

 

#2 2010-06-07 19:32:05

kpk138

Niezarejstrowany

Re: Spacer -począdki-

Jest pewnien problem  podczas dodawanian vobow. Bo Jak daje Insert cVob i potem zaznaczam te dwa zdania te co sie tam wpisuje te nazwyy tych vobow i mi mi tego nie pokazuje. Pisze jedynie literami nazwa mojego voba a nie ma tego przedtmiotu wiec jak i co pomocy ??? :xD XD XD

 

#3 2010-10-24 18:10:32

Keldar246

Niezarejstrowany

Re: Spacer -począdki-

Jak zapisuję, to po otwarciu nic tam nie ma(jest świat ale nie ma budynku który wstawiłem)

 

#4 2013-05-01 18:55:54

 Dyrian

Zielony

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2013-05-01
Posty: 1
WWW

Re: Spacer -począdki-

Mam pytanie: Czy można w Spacerze wstawiać domy z gry np. domy z dzielnicy portowej tak jak zwykłe voby i jeśli tak to jak

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.aerosmith.pun.pl www.strzelnica-chelm.pun.pl www.elektronicyzst.pun.pl www.karishmakapoor.pun.pl www.pes-scena.pun.pl